6-ta generacja flagowego modelu Maserati – Quattroporte, już od momentu swojego debiutu w 2012 roku wyznaczyła nowe standardy osiągów, komortu oraz jakości wykonania.

Ten model Quattroporte przoduje w swojej klasie, w stosunku do poprzednika jest dłuższy, lżejszy, zapewnia większy luksus podróżowania oraz osiąga prędkość zarezerwowaną dotychczas dla dwudrzwiowych aut sportowych (307 km/h).

Maserati ma wielkie i ambitne plany związane z Quattroporte; obecnie po raz pierwszy w swojej 100-letniej historii wprowadza napęd z silnikiem diesla .

Quattroporte Diesel, uzupełnia gamę znanych obecnie modeli z silnikami bi-turbo V6 i V8. Model z silnikiem dieslowskim ma znakomite osiągi, wskaźnik zużycia paliwa jest najniższy jaki udało się osiągnąć w całej historii Maserati; średnie zużycie paliwa jest na poziomie 6.2 ltr/100 km.

Ten silnik dieslowski opracowany dla Quattroporte, w połaczeniu z 70-litrowym zbiornikiem paliwa umożliwia przejechanie 1100 km bez tankowania. Jest to bardzo ciekawa oferta dla biznesmenów podróżujących po drogach Europy.

Quattroporte Diesel o mocy 275 KM i momencie obr 600 Nm osiąganym już przy 2000 obr/min potwierdza wysokie osiągi z których zawsze słynęła firma Maserati: przyspieszenie 0 – 100 km/h w 6.4 sek i prędkość maksymalna 250 km/h. Ten silnik został opracowany przez Maserati Powertrain we współpracy z VM Motori i jest jedynym silnikiem Maserati nie produkowanym przez Ferrari. Silnik ten charakteryzuje się cechami typowymi dla samochodów Maserati: pięknym rozpoznawalnym dźwiękiem i dynamiką.

Maserati z silnikiem diesla ma napęd na tylne koła, 8-mio biegową skrzynię automatyczną, bardzo duży rozstaw osi oraz doskonale zbalansowany rozdział obciążeń. Wskaźnik oporu powietrza Cx wynosi 0,31 i jest nizszy o 24% w stosunku do poprzedniego modelu Quattroporte.

Quattroporte Diesel potwierdza najwyższe standardy w jakości wykonania oraz wzornictwie. Każdy szczegół wnętrza Quattroporte doskonale współgra z zastosowaną najnowszą technologią np. z 8.4” ekranem Maserati Touch Control, kamerą cofania, systemem audio Bowers & Wilkins oraz najnowocześniejszym systemem telefonii komórkowej oraz innymi funkcjami multimedialnymi.

Pierwszy model Quattroporte z roku 1963 był realizacją planu Maserati stworzenia luksusowego sportowego sedana. Nowy Quattroporte Diesel kontynuuje i podtrzymuje prestiż marki dzięki jakości, wspaniałym osiągom oraz oferowanemu komfortowi.

 

WYMIARY I CIĘŻAR
długość 5262 mm
szerokość z lusterkami bocznymi 2100 mm
szerokość przy złożonych lusterkach bocznych 1948 mm
wysokość 1481 mm
rozstaw osi 3171 mm
rozstaw kół przód 1634 mm
rozstaw kół tył 1647 mm
nawis przedni 968 mm
nawis tylni 1123 mm
średnica skrętu 11,8 m
pojemność bagażnika  530 l
pojemność zbiornika paliwa 70 l
ciężar samochodu „suchego” 1815 kg
ciężar samochodu z płynami 1925 kg

KOŁA I OPONY
przód 245/45 R19
tył 275/40 R19

SILNIK
ilość i układ cylindrów V6 60°
pojemność 2987 cm³
średnica cylindra 83 mm
skok tłoka 92 mm
stopień sprężania 16.5:1
moc maksymalna 202 kW (275 CV)
obroty silnika przy max. mocy 4000 rpm
max. mom. obrotowy 600 Nm
obroty silnika przy max. mom. obr. 2000-2600 rpm

 

TRANSMISJA
skrzynia biegów automatyczna 8-mio biegowa
przełożenia biegów 4.71/ 3.14/ 2.11/ 1.67/ 1.28/ 1.00/ 0.84/ 0.67
R 3.32:1
przełożenie główne 2.80:1

OSIĄGI
max prędkość 252 km/h
przyśpieszenie od 0-100 km/h 6,4 s
droga hamowania 100 do 0 km/h 35,5 m

ZUŻYCIE PALIWA
zużycie paliwa (średnie) l/100km 6,2
zużycie paliwa (miasto) l/100km 7,9
zużycie paliwa (poza miastem) l/100km 5,2
emisja CO2 (przy zużyciu średnim) g/km 163
emisja CO2 (miasto) g/km 208
emisja CO2 (poza miastem) g/km 137
dodatkowe rozwiązanie techniczne Start & Stop