Flagowy model w gamie Maserati – Quattroporte to największy, niezwykle luksusowy, a przy tym zaskakująco praktyczny, i nieprzyzwoicie szybki – z prędkością maksymalną 310 km/h gwarantuje przeżycia, zarezerwowane raczej dla dwumiejscowych samochodów  sportowych.

Mocny silnik i przestronna kabina to dwa założenia leżące u podstaw projektowania tego modelu. Pod maską może pracować silnik V8 o pojemności 3,8 litra, albo należąca do tej samej rodziny trzylitrowa jednostka V6. Oba zostały zaprojektowane przez Maserati Powertrain, a budowane są w fabryce Ferrari w Maranello.

Silnik V8 pozwala umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy i prędkość maksymalną 310 km/h. Model z jednostką V6 i mocy 410 KM osiąga prędkość 286 km/h i przyśpiesza do 100 km/h w 4,9 s.            Obie wersje współpracują z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią i zarówno w konfiguracji tylnonapędowej, jak i z napędem na cztery koła (dostępnym tylko dla wersji V6) gwarantują doskonałe osiągi niezależnie od warunków na drodze.

Ręcznie wykończona kabina imponuje przestrzenią dla pasażerów zarówno w cztero- jak i pięciomiejscowej wersji. Wygodę kierowcy zapewnia system m.in. Maserati Touch Control, regulowana wysokość pedałów, a o komfort wszystkich podróżnych dba 15-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins oraz bezprzewodowa sieć WiFi.

Budując pierwsze Quattroporte w 1963 roku Maserati stworzyło luksusowego, sportowego sedana, który stał się wzorem jakości wykonania, osiągów i niezwykłego komfortu. Zaprezentowana pół wieku później szósta generacja modelu kontynuuje tą tradycję.

Flagowy model Maserati startuje z odświeżoną stylizacją nadwozia, jeszcze bardziej wyrafinowanym wnętrzem i szerszą paletą nowinek technicznych. Pojawiły się zupełnie nowe wersje wyposażenia  GranLusso i GranSport.

Po trzech i pół roku sukcesów na rynkach międzynarodowych, model Quattroporte poddany został istotnej zmianie stylistyki, która podkreśla eleganckie szczegóły nadwozia nie zatracając właściwej dla Maserati osobowości. Odświeżone Quattroporte – kwintesencja stylu włoskiej limuzyny sportowej, z pewnością osiągnie podobny sukces, jaki miał miejsce w 2013 roku.  Od czasu pierwszej prezentacji, flagowy model Maserati nabyło 24 tys. klientów w 72 krajach.

Zauważalnym efektem zmiany stylizacji Quattroporte jest nowy wygląd zderzaków z lakierowanym na wysoki połysk czarnym profilem z przodu i podobnym dyfuzorem w tylnej części nadwozia. Również atrapa chłodnicy, obecnie bardziej uwypuklona, imponuje  zdobieniem w postaci chromowanych pionowych elementów, które kontrastują z głęboką czernią grilla  i pogłębiają charakterystyczny efekt nosa rekina.  Inne przyciągające uwagę elementy nowego Quattroporte to matowo czarne listwy progowe i przemodelowane lusterka wsteczne, które  zmodernizowano również po to, by pomieścić nowinki techniczne.

Grill przedni wyposażono w elektrycznie sterowane  żaluzje Air Shutter, umieszczone pomiędzy wlotami powietrza i chłodnicą. System Air Shutter zapewnia optymalną kontrolę temperatury cieczy chłodzącej i wraz z nowo ukształtowanymi zderzakami, poprawionym przepływem powietrza i wygładzoną płytą podłogową, przyczynia się do redukcji całkowitych oporów powietrza o 10%.

We wnętrzu wprowadzono zmiany, które  jeszcze mocniej podkreślają czystość projektu tego modelu. Efekt końcowy zawdzięczamy udanej  integracji nowych manipulatorów z komputerem pokładowym w konsoli środkowej umieszczonej na tunelu.

W centralnej część deski rozdzielczej mieści się obecnie powiększony dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala, z funkcją multi touch.

Dolna część konsoli środkowej została również przebudowana. Umieszczono w niej pokrętło regulacji głośności i wyboru funkcji oraz  schowek na telefon i nową pokrywę.

Nowy komputer pokładowy współpracuje zarówno  z Apple CarPlay jak i Android Auto – systemami umożliwiającymi zaawansowaną integrację komputera pokładowego ze smartfonem.

W nowym Quattroporte dostępny jest  opcjonalny pakiet Advanced Driver Assistance Systems. W jego skład wchodzą: zaawansowany tempomat  Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go, czujnik zmiany pasa ruchu Lane Departure Warning, czujnik zbliżania się do przeszkody Forward Collision Warning oraz systemy wspomagania hamowania: Advanced Brake Assist i Automated Emergency Braking. Jako opcję dodatkową, dostępną tylko z Advanced Driver Assistance Systems, można zamówić również kamerę 360st Surround View Camera.

Wszystkie samochody Quattroporte są obecnie wyposażone w czujnik jakości powietrza Air Quality Sensor. Rozwiązanie to znacząco poprawia komfort podróży pasażerów. System współpracuje z inteligentnym sensorem jakości powietrza, z którego dane analizowane są pod kątem pochodzących z zewnątrz zanieczyszczeń, i zapobiega przedostaniu się zanieczyszczonego powietrza i toksycznych gazów do wnętrza.

GranLusso i GranSport – dwa nowe, odrębne światy.

Maserati zawsze emanowało perfekcyjną mieszanką luksusu i sportowych aspiracji, dzięki doświadczeniom uzyskanym podczas wieloletnich startów w wyścigach samochodowych.

Wraz z modernizacją swojego flagowego Quattroporte, Maserati wprowadza nowe wersje wyposażenia, a do najbardziej wymagającej klienteli kieruje dwie unikalne wersje, które akcentują podstawy kodu genetycznego marki: Gran Lusso i GranSport.

Obie nowe wersje wyposażenia dostępne są jako opcje specjalne dla wszystkich Quattroporte z silnikami V6 (Quattroporte diesel, Quttroporte, Quattroporte S i Quttroporte S Q4).

Najwyższy model Quattroporte GTS, wyposażony w silnik V8 Twin Turbo, będzie jako jedyny dostępny standardowo w wersji wyposażenia GranLusso lub GranSport.

Każda wersja wyposażenia została skomponowana, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy szukają wyróżniającego się i unikalnego produktu z segmentu limuzyn.

GranLusso i GranSport łatwo odróżnić  dzięki odrębnej stylizacji nadwozia i unikalnemu wnętrzu.

Wersja GranLusso

Wersja GranLusso to nowa interpretacja pojęcia komfortu dostępnego w luksusowej limuzynie o technice wywodzącej się z wyścigów. Luksusu będącego efektem  jakości stylistyki nadwozia i  zwiększonego komfortu.

W nawiązaniu do słynnej tradycyji włoskiego rzemiosła, GranLusso gwarantuje wyższy poziom luksusu dzięki użyciu unikalnych materiałów i specjalnych dodatków.

Gran Lusso wyróżnia się projektem dolnej części pasa przedniego z elegancką, niejako zawieszoną w przestrzeni centralną listwą i dyskretnym spoilerem w kolorze nadwozia, ozdobionymi chromowanymi detalami. Boki nadwozia wykończone są listwami progowymi.. Tylna część nadwozia to czysta forma, podkreślona przez starannie wyrzeźbione tylne lampy i spojler w kolorze nadwozia. 20-calowe felgi Mercurio i lakierowane na czarno zaciski hamulców dopełniają obrazu całości. Na przednich błotnikach jest napis GranLusso.

W kabinie wyposażeniem standardowym dla tej wersji unikalny wystrój wnętrza opracowany przez słynnego kreatora mody Ermenegildo Zegna, w którym poszycia siedzeń, drzwi, podsufitki i osłon przeciwsłonecznych wykonano z jedwabiu o opatentowanym i unikalnym wzorze.  Jest to pierwszy i jedyny w światowej motoryzacji przypadek współpracy producenta słynnych samochodów z równie słynnym kreatorem mody.

Luksusowy charakter wnętrza podkreślają dodatkowo okładziny z matowego drewna orzechowego na desce rozdzielczej i obszyta skórą kierownica z drewnianymi wstawkami. W tej wersji wyposażeniowej dostępne są inne elementy podnoszące komfort np. elektrycznie regulowana wysokość pedałów, sterowane elektrycznie ekrany  przeciwsłoneczne, czterostrefowa klimatyzacja, podgrzewane tylne siedzenia i system bezkluczykowego dostępu do auta.

Wersja GranSport

W wersji GranSport uwypuklono sportowy charakter modelu Quattroporte podkreślając drapieżną sylwetkę auta. Nowa stylistyka nadwozia i wyposażenie wnętrza nawiązują do legendarnego wyścigowego dziedzictwa marki Maserati.

W przedniej części nadwozia Quttraporte GranSport przemodelowano przedni i boczne wloty powietrza, uzyskując poprawę chłodzenia i podkreślając agresywną stylistykę. Przedni spojler i grill rozdziela szereg szczelin, których obecność podyktowana jest względami aerodynamiki.  Agresywny tylny spoiler w kolorze fortepianowej czerni i dyfuzor dopełniają pełnego obrazu auta z tyłu .

Quttraporte GranSport wyposażono w 21-calowe felgi Titano, lakierowane na czarno zderzaki, czerwone zaciski hamulców, niebieskie wstawki w logo  oraz niebieskie elementy w Trójzębie na pokrywach felg. Opcjonalnie można zamówić przedni grill lakierowany na wysoki połysk, w czarnym kolorze. Na przednich błotnikach jest napis GranSport.

We wnętrzu Quattroporte GranSport znajdą się sportowe przednie i tylne fotele, których wyprofilowanie zapewnia lepsze trzymanie boczne podczas sportowej jazdy. Nowa sportowa kierownica, wykończona skórą lub włóknem węglowym to znak szczególny tej wersji.

Drewniane, wykończone czarnym lakierem fortepianowym elementy wystroju wnętrza, sportowe przednie i tylne fotele, sportowa kierownica z aluminiowymi łopatkami skrzyni biegów i sportowe pedały ze stali nierdzewnej gwarantują, że wnętrze Quattroporte GranSport dostarczy prawdziwie sportowych wrażeń.

Wersję GranSport można uczynić jeszcze bardziej unikalną dzięki dostępnemu dla niej pakietowi Exterior Carbon Pack, dodatkowo podkreślającemu sportowy styl. Pakiet obejmuje zewnętrzne lusterka,  klamki, osłonę słupka B i nakładkę przedniego zderzaka.

Topowa wersja Quttraporte GranSport to GTS, napędzana olbrzymią mocą 530 KM pochodzącą z produkowanego przez Ferrari silnika V8 Twin-Turbo o pojemności 3,8 litra, wytwarzającego maksymalny moment obrotowy  710 Nm i zdolnego rozpędzić samochód do prędkości 310 km/h i przyspieszyć go od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Quattroporte jest również dostępny z wyprodukowanym przez Ferrari 410-konnym silnikiem V6 Twin-Turbo o pojemności 3,0 litra, zarówno w wersji tylnonapędowej (Quattroporte S), oraz z  inteligentnym napędem na wszystkie koła dostępnym w wersji Quattroporte S Q4. Obie wersje, z 550 Nm momentu obrotowego, prędkością maksymalną 286 km/h i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 4,9 sek. dla wersji tylnonapędowej i 5.1 sek. dla modelu z napędem na wszystkie koła, należą do najlepszych w klasie.

Rodzinę  uzupełnia Quattroporte Diesel, wyposażony w 3-litrowy silnik V6 Turbo, o mocy 275 KM z momentem obr. 600 Nm. Ta wersja osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy.

Wszystkie wersje Quattroporte wyposażone są w najnowocześniejszą 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF i sterowane elektronicznie amortyzatory Skyhook. Dzięki idealnej dystrybucji masy (50:50) i dużemu udziałowi aluminium w budowie podwozia, nadwozia i zawieszenia, komfort i osiągi pozostają niezrównane..

Nowe Quattroporte. By Maserati.

  • Nowa stylistyka nadwozia
  • Opory powietrza zredukowane o 10% przy zastosowaniu systemu Air Shutter
  • Nowa wersja wyposażenia GranLusso
  • Nowa wersja wyposażenia GranSport
  • Nowy komputer pokładowy z ekranem dotykowym dużej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala,
  • Przebudowana konsola środkowa z pokrętłami,
  • Czujnik jakości powietrza Air Quality Sensor w standardzie dla wszystkich wersji,
  • Opcjonalny pakiet Advanced Driver Assistance Systems,
  • System Adaptive Cruise Control z systemem Stop&Go
  • System kontroli pasa ruchu Lane Departure Warning
  • Systemy Forward Collision Warning i Advanced Brake Assist,
  • System awaryjnego hamowania Automated Emergency Braking,
  • Kamera 360st Surround View Camera
  • Nowy elektroniczny hamulec postojowy
  • Silnik benzynowy 3,8 V8 o zwiększonej prędkości maksymalnej do 310 km/h
  • Silnik benzynowy 3,0 V6 o zwiększonej prędkości do 286 km/h w wersji S i S Q4
  • Silnik benzynowy 3,0 V6 o mocy zwiększonej o 20 KM (teraz 350 KM), zwiększonej prędkości maksymalnej do 270 km/h, lepszemu przyspieszeniu (od  0 do100 km/h w 5,5 s),
  • Silnik 3,0 V6 diesel version o zwiększonej prędkości maksymalnej do 252 km/h w wersji 275 KM.