Maserati-Ghibli_2014_800x600_wallpaper_04[1]Ghibli zapewnia prestiż i wspaniałość podróżowania nie tylko na specjalne okazje. Jest doskonałym samochodem dla codziennego użytku. Opracowanie tego modelu to połączenie wszystkiego co w dzisiejszej motoryzacji najlepsze pod względem bezpieczeństwa, nowości technologicznych oraz satysfakcji z jazdy.

Ghibli zapewnia najwyższy poziom satysfakcji z jazdy niezależnie od warunków drogowych. Zastosowanie napędu na cztery koła Q4 podnosi poziom bezpiecznej jazdy na najwyższy poziom.

Zupełnie nowy Ghibli stanowi punkt zwrotny w historii Maserati; pierwszy raz w swojej historii, Maserati prezentuje równocześnie dwie czterodrzwiowe limuzyny.

Projekt Ghibli kładzie nacisk na bardziej dynamiczne właściwości jezdne i jest modelem bardziej agresywnym, zachowując przy tym wyraźne powiązania stylistyczne z większym Quattroporte .

Kształt samochodu zbliża tą czterodrzwiową limuzynę do wyglądu coupe, a przedni wlot powietrza i reflektory wskazują na „kocią agresje”. Grill jest podobny do obecnego GranTurismo , jego początki można odnaleźć w klasycznym GKS A6 z 1950 roku .

Ghibli utrzymuje również  charakterystyczny dla Maserati słupek C, który jest ważnym elementem konstrukcyjnym samochodu z klasycznym logo Trident, którego tradycję sięga 1963 roku.

Profil boczny zdominowany jest przez linię w karoserii, która biegnie od tradycyjnych wlotów powietrza za przednimi kołami aż do tylnych świateł.

Wewnątrz Ghibli mimo wielu podobieństw różni się jednak w szczegółach od Quattroporte. Unikalna konstrukcja tablicy rozdzielczej doskonale pasuje do jego sportowego i młodzieńczego charakteru. Nie tracąc poczucia luksusu typowego dla samochodów Maserati, Ghibli udanie łączy sportowy charakter z przestronnością komfortowej limuzyny.

Zamiarem konstruktorów było stworzenie Ghibli jako limuzyny o bardziej sportowym charakterze niż  większe Quattroporte . Samochód jest oferowany z dwoma silnikami turbo benzynowymi  V6 o pojemności  3,0l V6  w połączeniu z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów i napędem na tylnią oś, lub z najnowszym napędem na cztery koła (Q4) .

Najmocniejszy z silników V6 to Twin Turbo zainstalowany w Ghibli S: moc 301 kW ( 410 KM) przy 5500 obrotach na minutę i moment obr 550 Nm już przy zaledwie 1750 obr. Ta jednostka napędowa ma zastosowanie w modelu Ghibli S zarówno z napędem na tylnie koła jak i na obie osie (S Q4) .

Ghibli S Q4 z napędem na cztery koła przyspiesza od 0 do 100 km / h zaledwie w 4,8 sekundy, a wersja S z tylnym napędem zaledwie 0,2 sekundy wolniej. Prędkość maksymalna dla modelu Ghibli S to 285 km/godz..

Ghibli z 3,0l silnikiem benzynowym turbo V6 o mocy 243 kW ( 330 KM ) i momencie obr 500 Nm, ma również doskonałe parametry – zużycia paliwa zaledwie 9,6 l/100 km. przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy .

Obie opcje silnikowe wyposażone są w turbosprężarki i zostały opracowane przez Maserati Powertrain we współpracy z Ferrari Powertrain: oba są produkowane przez Ferrari w Maranello .

Silnik benzynowy V6 zastosowany w Ghibli jest technologicznie bliski silnikowi 3,8l  V8 w Quattroporte, z ciśnieniem bezpośredniego wtrysku paliwa od 200 barów, z dwoma równoległymi, o niskiej bezwładności turbosprężarkami o czterech zmiennych fazach, po jednej dla każdego wałka rozrządu .

Ta zaawansowana technologia umożliwia silnikowi V6 Ghibli S uzyskać 90% swojego momentu obrotowego już przy 1500 obr/min.

Ghibli to również pierwszy model w historii firmy Maserati wyposażony w silnik Diesla -3,0l  V6 turbo-diesel . Silnik ten jest produkowany przez VM Motori Cento , niedaleko Ferrary i osiąga moc 202 kW ( 275 KM ) przy 600 Nm momentu obrotowego. Ghibli z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Zużycie NEDC wynosi 5,9 litra na 100 km, przy emisji 158 g/km CO2.

Turbosprężarka o zmiennej geometrii z łożyskiem kulkowym jest stosowana w celu zmniejszenia tarcia i „turbo dziury”, a stalowe kolektory wydechowe stosują technologię szczeliny powietrznej dla wyższych temperatur spalin i większego przepływu energii gazu. Ta zaawansowana technologia w połączeniu z zaawansowanym systemem bezpośredniego wtrysku paliwa tzw.common rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar i krótkim czasem działania wtryskiwaczy pozwala silnikowi rozwijać doskonałą moc. Układ wtrysku gwarantuje doskonałe reagowanie silnika oraz zmniejszenia emisji spalin.

W wersji dieslowskiej, system Maserati Active Sound zapewnia słynny, charakterystyczny dla samochodów tej firmy dźwięk silnika i moduluje go dzięki dwom akustycznym siłownikom w zależności od techniki jazdy kierowcy. Po naciśnięciu przycisku Sport na tunelu środkowym, dźwięk silnika staje się jeszcze bardziej emocjonujący.

Wszystkie wersje Ghibli są wyposażone w automatyczną, 8-biegową skrzynie biegów, co zapewnia  maksymalny komfort, szybkość zmiany biegów i najlepsze osiągi.

Doskonałe wyważenie masy Ghibli, system zawieszenia dwuwahaczowego z przodu i wielowahaczowego z tyłu, gwarantują dużą przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w ​​każdych warunkach drogowych.

Tak jak w Quattroporte, karoseria Ghibli jest zbudowana przy wykorzystaniu różnych stali i stopów aluminium aby zwiększyć sztywność pojazdu, jego wytrzymałość i uzyskać możliwie minimalny ciężar auta.

Przednia część nadwozia jest zbudowana z odlewu aluminium ze wzmocnieniami krzyżakowymi , które zapewniają wyjątkową sztywność we wszystkich kierunkach . Tylna część wykonana jest ze stali walcowanej.

Ghibli jest jedynym samochodem w swojej kategorii, który oferuje standardowo mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aby zagwarantować lepszą przyczepność w każdych warunkach jazdy.

Rozstaw osi w Ghibli ( 2,99 m) jest o 20 centymetrów krótszy niż w Quattroporte. Całkowita długość to 4,97 m, 29 cm mniej niż nowe Quattroporte .

Ghibli S wyposażony jest w przednie tarcze hamulcowe 360 mm x 32 mm wentylowane i nawiercane i tylne tarcze 350 mm x 28 mm wentylowane. Hamulce przednie to Brembo, z 6-cio tłoczkowymi zaciskami, a tylne koła są wyposażone w cztery zaciski. Droga wyhamowania ze 100 km / h do zera to tylko 36 metrów.

Typowe Ghibli jest wyposażona w 18 ” koła i opony , podczas gdy warianty Ghibli S mają 18 ” koła z oponami o różnej szerokości z przodu i z tyłu. Felgi o rozmiarach 19 „, 20 ” i 21 ” są dostępne są jako wyposażenia dodatkowe.

Podobnie jak w Quattroporte, modele Ghibli też mogą być wyposażone w najwyższej klasy system audio firmy Bowers & Wilkins, jeden z najlepszych systemów hi-fi w sektorze motoryzacyjnym.

Dobór elementów systemu, usytuowanie 15 głośników, idealna konfiguracja Quantum Logic Harman™ Surround Sound procesor i skuteczna integracja całego systemu są wynikiem dokładnych testów i niekończących się godzin słuchania przez najlepszych na rynku audio inżynierów .

System doskonale oddaje każdy niuans brzmienia z najwyższych poziomów dynamicznej czystości i realnego odtwarzania i zapewnia zupełnie nowy poziom przyjemności dla słuchających muzyki w podróżowaniu samochodami Maserati.

Najważniejsze cechy charakterystyczne systemu nagłośnienia Bowers & Wilkins:

· 15 głośników

· 5 x 25 mm aluminiowa kopułka głośników wysokotonowych

· 5 x 100 mm Kevlar średniotonowe

· 2 x 165 mm Kevlar średnio / niskotonowe

· 2 x 165 mm głośniki niskotonowe ROHACELL

· 1 x 350 x 200 mm subwoofer

· 16-kanałowy wzmacniacz klasy D o łącznej mocy 1280 W.

· QuantumLogic ™ Surround System processing system

 

Przy tworzeniu Ghibli, firma Maserati zastosowała specjalny, intensywny Program Jakościowy, zawierający m.in.:

– 6 milionów km jazd testowych wykonanych przez 90 samochodów
– dodatkowe testy mające na celu wykrycie i usunięcie jakichkolwiek źródeł hałasu
– testy  w warunkach maksymalnych temperatur (Afryka Południowa i Maroko)
– testy w warunkach maksymalnych niskich temperatur (Szwecja i Nowa Zelandia)

Każda część była sprawdzana pod kątem wytrzymałości i jakości, tak aby spełnić wszelkie standardy w klasie Executive sedan.

Każdy samochód jest poddany ostatecznej próbie technicznej na dystansie drogowym 60-ciu km.

 

Maserati Ghibli otrzymało 5* w teście zderzeniowym uzyskując 86/100 punktów i tytuł TOP SAFETY PICK w USA.

Nowe Maserati Ghibli otrzymał dwie znaczące międzynarodowe nagrody za bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.

W Europie Ghibli w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP uzyskało 5*, w punktacji TOP SAFETY PICK przeprowadzonej przez IIHS (Instytut Bezpieczeństwa na Drogach Szybkiego Ruchu) otrzymało najwyższe możliwe oceny w całym zakresie przeprowadzonych badań.

Ghibli uzyskało tak wysoką ocenę dzięki wielu najnowszym systemom zamontowanym w samochodzie, uzyskało 95% wskaźnika dla bezpieczeństwa dorosłych, 79% dla bezpieczeństwa dzieci, 74% dla bezpieczeństwa pieszych i 81% dla bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę.

Ghibli ma wiele wspólnych nowych systemów z flagowym modelem Maserati Quattroporte. Od rozpoczęcia prac nad tym modelem, wszystkie opracowania techniczne i projektowe były nakierowane na spełnienie najbardziej rygorystycznych standardów międzynarodowych tak, aby uzyskać możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa, co ostatecznie umożliwiło zwycięstwo w najbardziej prestiżowym rankingu Euro NCAP.

Tysiące godzin symulacji komputerowych miały w efekcie stworzyć strukturę Ghibli odpowiadającą najwyższym standardom bezpieczeństwa. Wyniki wirtualne były następnie weryfikowane w wyprodukowanych samochodach testowych. Przeprowadzono około 200 testów dla użytych komponentów i systemów wspomagających, ponad 100 HYGE testów ze ściana zderzeniową   i ponad 100 testów zderzeniowych dla wszystkich możliwych rodzajów kolizji: przednie, boczne, tylne, dachowanie oraz kolizja z pieszym.

Uzyskanie wyniku 5* ma dodatkowe znaczenie biorąc pod uwagę, że od 2013 roku Euro NCAP wprowadziło nowe metody dla testów mających na celu ochronę pieszych i dzieci. Uzyskanie ratingu 5* jest potwierdzeniem wielkiej wagi jaka przywiązuje Maserati do wszystkich rodzajów bezpieczeństwa na drogach.

Podstawą do uzyskania nagrody IIHS Top Safety Pick były wyniki uzyskane dla czterech rodzajów bezpieczeństwa (uderzenie przednie, uderzenie boczne, uderzenie tylne przy małej prędkości oraz wytrzymałość podczas dachowania). Wyniki testów są klasyfikowane w czterech zakresach: Słaby, Minimalny, Akceptowalny, Dobry. Maserati Ghibli uzyskało we wszystkich zakresach testów ocenę „Dobry” uzyskując automatycznie ocenę Top Safety Pick.

Ghibli uzyskało homologację na wszystkich rynkach.