Mocny, elegancki i niezwykły

Mocarny i niezwykły, a jednocześnie stylowy i elegancki – nowy Maserati
Ghibli oferuje coś bardzo wyjątkowego w szarym świecie konformizmu.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-side-hero.png

Stylizacje w wersjach GranLusso i GranSport

Pierwsze Maserati Ghibli zostało zaprojektowane i odsłonięte podczas targów motoryzacyjnych w Turynie w 1966 roku. Stworzone zgodnie z tradycją zapoczątkowywaną przez wspaniały model A6 1500 z 1947 roku, oferowało niepowtarzalny styl, luksus i komfort w każdym calu.
Nasze najnowsze Ghibli uosabia ducha, który ukształtował zarówno pierwszą wersję z 1966 roku, jak i kolejne. To tym modelem zaspokoiliśmy nasze pragnienie innowacji, ekskluzywnego luksusu i elegancji, zamkniętej w eleganckiej konstrukcji i najnowocześniejszej technologii. A osiągi? Są jeszcze lepsze niż w poprzednim modelu.
Ghibli na rok 2018 jest oferowany w stylizacjach GranLusso i GranSport, każda z nich oznacza pełne wyposażenie pojazdu w detale o jakich marzysz. W GranLusso położyliśmy nacisk na luksus i komfort. Za to GranSport to przede wszystkim dynamika i moc.
Niezależnie od wyboru, niezależnie od ambicji, Maserati Ghibli zawsze ma wyjątkową inspirującą odpowiedź.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-front-hero

GranLusso: z miłości do luksusu

GranLusso rozszerza ofertę Ghibli o chromowane zderzaki, emblemat GranLusso i eleganckie spojery boczne w kolorze nadwozia. Do tego duże, dziewiętnasto-calowe koła z obręczami Poseidone i widocznymi czarnymi zaciskami hamulca. Wśród dodatków znajdują się także adaptacyjne światła przednie w technologii LED i samodomykające się drzwi.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-frontseats-Zegna

GranLusso: elegancja i bogactwo

Wnętrze w stylizacji GranLusso oferuje komfortowe fotele, elektrycznie ustawiane w 12 pozycjach, z funkcją pamięci wybranych ustawień. Dodatkowo można wybrać wykończenie w wysokiej jakości skórze lub jedwabiu Ermenegildo Zegna – obie wersje z dodatkiem elementów drewnianych Radica.

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-front-hero

GranSport: sport na pierwszym miejscu

Dynamiczna linia nadwozia podkreśla niepowtarzalną moc Ghibli. Z przodu maski znajduje się  sportowy zderzak z wstawkami w kolorze „Piano Black”. Nowa kratka maskownicy jest opcjonalnie dostępna w kolorze czarnym, a Trójząb ma elementy w kolorze niebieskim, nawiązując tym samym do oryginalnej koncepcji z lat dwudziestych, stworzonej przez Mario Maserati. Te same niebieskie elementy znaleźć można w emblemacie Saetta znajdującym się na słupkach bocznych oraz na kołach.

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-interior-sport

GranSport: stań do wyścigu!

Sportowe fotele wyposażone są w 12-kierunkową regulację i funkcję pamięci, dzięki czemu doskonale trzymają kierowcę podczas jazdy. Wykończenie drążka skrzyni biegów oraz sportowych pedałów dodatkowo wpływają na poczucie komfortu, wygody oraz dynamiki jazdy. GranSport oferuje także wyjątkowy system zawieszenia Skyhook plus czujniki parkowania.

GranLusso

 

GranSport

 

Niepowtarzalny styl

Krata maskownicy z charakterystycznym Trójzębem świadczy o dynamice i mocy samochodu. Zainspirowana legendarną A6 GCS Berlinetta z lat 50. XX wieku posiada chromowane słupki, doskonale zintegrowane ze zderzakiem. Powyżej znajduje się łukowata, drapieżna maska z dwoma charakterystycznymi liniami w kształcie litery „V”.

Tradycyjna owalna forma kratki zwęża się w górnej części krawędzi, podkreślając wrażenie silnego skupienia. Całość idealnie komponuje się z nowoczesnymi LEDowymi reflektorami (LED Daytime Running Lights). Linie stylizacji przedniej części nadwozia prowadzą wzrok ku nisko położonemu Trójzębowi – symbolowi władzy, wytrzymałości i elegancji Maserati.

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-07

Mistrzowski kunszt

Kabina, wykonana według prawdziwej tradycji Maserati, charakteryzuje się eleganckim włoskim stylem, mistrzowskim wykończeniem i doskonale wyważonym designem.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-clock

Wspaniale wykończone skórą linie wnętrza, schludna i minimalistyczna deska rozdzielcza oraz elementy wykończenia w ciemnym, metalicznym kolorze sprawiają, że przebywanie w samochodzie to jednocześnie relaks i uczta dla zmysłów. Dwa boczne panele zbiegają się w przedniej części kabiny, gdzie znajduje się tradycyjny zegar Maserati z niebieską tarczą i aluminiowymi detalami. Pod nim znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala, a także wygodny schowek na telefon komórkowy.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-zegna-stitching

Pomimo tego, że Ghibli charakteryzuje się proporcjami podobnymi do aut coupé, oferuje najwięcej miejsca zarówno w przedniej cześci kabiny, jak i części pasażerskiej z tyłu pojazdu. Wszystkie fotele są wyłożone starannie dobraną i dopasowaną naturalną skórą. Zgodnie z doskonałą tradycją włoskiego rzemiosła fotele są szyte ręcznie. Na zagłówkach wytłoczone zostało logo Trójzębu.

Cechy szczególne i technologia

Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-10

Ruszaj w drogę – bez względu na pogodę

Układ napędowy na wszystkie koła S Q4 zapewnia świetne osiągi i komfort jazdy – nawet jeśli warunki pogodowe i drogowe są dalekie od ideału.
Zaawansowany algorytm opracowany przez Maserati stale monitoruje takie czynniki jak prędkość kół, kierunek jazdy, a nawet przyczepność kół i styl jazdy. Przetwarzając wszystkie te dane, system Q4 ustala najlepszy profil przyczepności dla każdego pojedynczego koła. Zapewnia to optymalną dynamikę w każdej chwili.
Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-gear-rotor

Wyrafinowana technologia i większa radość z jazdy

Zaawansowany projekt ośmioprzełożeniowej automatycznej skrzyni biegów zapewnia precyzyjne zmiany biegów i optymalną wydajność, zapewniając pełną kontrolę nad silnikami Ghibli.
Dzięki automatycznemu, adaptacyjnemu oprogramowaniu, skrzynia dobiera wzorce funkcjonowania w zależności od stylu jazdy, co zapewnia jeszcze bardziej satysfakcjonującą dynamikę jazdy. W przypadku długich, szybkich podróży, ostatnie dwa przełożenia zostały specjalnie skalibrowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększenia komfortu.
Maserati-Ghibli-GranSport-MY18-dashboard

Innowacje dla „świata w Sieci” (Connected world)

MTC +: System multimedialny z 8,4-calowym ekranem dotykowym (Maserati Touch Control Plus) znajduje się w środkowej części deski rozdzielczej Ghibli. Z pomocą kilku przycisków i intuicyjnego interfejsu pozwala w łatwy sposób zarządzać multimediami i funkcjami samochodu (ogrzewanie foteli, wentylacja, ogrzewanie kierownicy itp.).

MTC + pozwala również w wygodny sposób korzystać z urządzeń zewnętrzych dzięki technologiom Apple CarPlay® i Android Auto®.

Wi-Fi Hotspot: opcja Wi-Fi to kolejny ukłon w stronę nowoczesnych technologii.

Maserati-Ghibli-GranLusso-MY18-Bowers-speaker

Niepowtarzalny dźwięk

System Harman Kardon Premium Sound: najnowocześniejszy, 900-watowy wzmacniacz, zapewniający bogatą i szczegółową jakość dźwięku, wyjątkowo wydajny subwoofer z 10 głośnikami wysokotonowymi rozmieszczonymi w kabinie.

System dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins: piętnaście głośników, z głośnikami średniej wielkości i tylnymi głośnikami niskotonowymi wykonanymi z Kevlaru, zostały strategicznie wbudowane w konstrukcję samochodu, a wzmacniacz o mocy 1,280 W zapewnia niezrównane brzmienie dla wszystkich osób na pokładzie.

Pełne bezpieczeństwo

Dla Maserati priorytetem przy tworzeniu Ghibli było zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom.
Ten samochód nie ogranicza się tylko do zapewnienia komfortu i poczucia luksusu. Otrzymał także pięć gwiazdek w rankingu bezpieczeństwa EURO NCAP.

safety

Highway Assist System (HAS)

Łączy zalety Adaptive Cruise Control z funkcją Lane Keeping Assist, aby ułatwić podróżowanie na autostradach. Używając informacji uzyskanych z cyfrowego aparatu zamontowanego za lusterkiem wstecznym i systemu radarowego w kracie maskownicy, HAS automatycznie utrzymuje pojazd na środku pasa, z predefiniowaną prędkością i w ustalonej odległości od pojazdu z przodu. System potrafi nawet przyhamować Levante (aż do całkowitego zatrzymania) jeśli ruch na autostradzie tego wymaga.

Aby zapewnić bezpieczeństwo, HAS wymaga, by kierowca trzymał ręce na kierownicy przez cały czas.

 

Traffic Sign Recognition

Czasem, z różnych powodów, można łatwo przegapić znaki drogowe. W tym celu zastosowano system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition. Monitoruje on trzy rodzaje znaków: ograniczenia prędkości, tymczasowe ograniczenia prędkości spowodowane takimi sytuacjami jak silny deszcz i znaki zakazu wyprzedzania. Następnie wyświetla te znaki cyfrowo na wyświetlaczu na tablicy wskaźników. System współpracuje z aparatem cyfrowym zamontowanym za lusterkiem wstecznym i pobiera dane z systemu nawigacyjnego.

 

Forward Collision Warning

Ostrzeżenie przed kolizją z przodu (Forward Collision Warning) w połączeniu z systemem Adaptive Cruise Control monitoruje pojazdy i ostrzega, gdy dalszy kurs może doprowadzić do zderzenia. Oba systemy są powiązane z zaawansowanym układem wspomagania hamulców, który zapewnia dodatkowe hamowanie podczas awaryjnego zatrzymania. Jeśli ostrzeżenie nie spowoduje żadnych działań ze strony kierowcy, automatycznie uruchamiane są hamulce awaryjne.

Lane Keeping Assist (LKA)

System zapewnia wsparcie, jeśli kierowca nieumyślnie będzie opuszczał pas ruchu. Cyfrowy aparat za lusterkiem wstecznym w sposób ciągły monitoruje oznakowanie dróg i śledzi trasę z wyprzedzeniem. Wyświetlacz pokazuje aktualny przebieg drogi jazdy. Białe linie po obu stronach obrazu pojazdu wskazują, że samochód znajduje się bezpiecznie w obrębie pasów. Jedna żółta linia wskazuje, że Levante zjeżdża w lewo lub prawo, a migająca linia ostrzega przed przekroczeniem linii pasa.

W tym momencie, jeśli opcja Visual & Haptic została uruchomiona, system LKA wkracza do akcji, korygując kierunek jazdy samochodu.

 

Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go

System Adaptive Cruise Control stale monitoruje pojazd znajdujący się z przodu, zachowując od niego ustaloną odległość. Z funkcją Stop & Go samochód będzie również dostosowywał się do prędkości pojazdu, aż do całkowitego zatrzymania, jeśli zatrzymanie jest krótsze niż dwie sekundy.

 

Systemy Active Blind Spot Assist i Rear Cross Path

Dzięki tym systemom na lusterkach zewnętrznych pojawia się ikona ostrzegania, gdy jakiś pojazd wchodzi w tzw. „martwy punkt” i przestaje być widoczny w lusterku. Można wybrać trzy poziomy wsparcia, gdy kierowca rozpocznie zmianę pasa ruchu: system informuje o zagrożeniu tylko za pomocą ikony wyświetlanej na lusterku, system informuje o zagrożeniu ostrzeżeniem akustycznym, lub system interweniuje za pomocą korekcji kursu.

Funkcja Rear Cross Path emituje ostrzeżenie, gdy niewidoczny w lusterku pojazd zbliża się z prawej lub lewej strony podczas cofania na parkingu.

Silnik

Dwa do wyboru, nieskończoność możliwości
Podstawowym założeniem, z jakim konstruowane są silniki dla wszystkich pojazdów Maserati, jest możliwość pokonywania długich dystansów przy dynamicznej i dużej szybkości. Moc dostarczana Ghibli pochodzi z dwóch do wyboru silników benzynowych V6 i silnika wysokoprężnego V6.

 

V6_410_430_330_350_back_white